צריך עבודת מסגרות? בצע השוואת מחירים בין מסגרים

הגבהת מעקה מרפסת

חושבים להגביה את מעקה המרפסת שלכם? בעמוד תראו מתי מומלץ לעשות זאת, איך מתבצעת הגבהת מעקה מרפסת, האם כדאי מזכוכית או ברזל ומה המחיר של העבודה.

הגבהת מעקה מרפסת - מתי נצטרך?

כיום על פי תקן גובה מעקה מרפסת הוא 110 ס"מ מהרצפה. הגבהת מעקה מרפסת מוסיפה עוד 30 ס"מ והסיבה העיקרית לעשות אותה היא בטיחות הילדים. בעבר תקן מעקה למרפסת היה 70 ס"מ, לכן במידה ומעקה המרפסת שלכם לפי התקן הישן מומלץ להגביה אותו. סיבה נוספת להגבהת מעקה למרפסת היא הגנה מפני גנבים, כשמעקה גבוה יותר מקשה עליהם לטפס ונותן יותר ביטחון.

 

הגבהת מעקה מרפסת

מהו מחיר הגבהת מעקה מרפסת?

מחיר הגבהת מעקה מרפסת משתנה בהתאם לחומר ממנו הוא עשוי. מחיר הגבהת מעקה ברזל נע בין 300 - 500 ש"ח למטר, בעוד שמחיר הגבהת מעקה זכוכית יהיה בין 400 - 900 ש"ח למטר. המחיר הוא עבור הגבהה סטנדרטית, במידה ותזמינו הגבהה עם עיצוב מעוטר המחיר יהיה גבוה יותר.


מחיר הגבהת מעקה למרפסת מברזל

מחיר הגבהת מעקה למרפסת מברזל: 400 ₪

טווח מחיר גבוה 500 ₪

טווח מחיר נמוך 300 ₪

הגבהת מעקה מרפסת - זכוכית או ברזל?

הגבהת מעקה מרפסת ניתן לעשות משני חומרים - ברזל או זכוכית. בטח שמתם לב שאלה גם החומרים של מעקה המרפסת שלכם, אבל אל תתפתו לחשוב שאם יש לכם מעקה זכוכית תהיו חייבים להגביה עם זכוכית ובמידה ויש לכם מעקה ברזל תהיו חייבים להגביה עם ברזל.

 

# הגבהה מברזל הגבהה מזכוכית
אוויר מאפשרת תנועת אוויר חוסם תנועה אוויר
מראה יותר פשוט יותר יוקרתי
דקורטיביות ניתן לעשות עיצובים מיחודים לא ניתן לעשות עיצובים מיוחדים
איפה נהוג לעשות? במעקה ברזל ובמעקה זכוכית במעקה זכוכית
מחיר 300 - 500 ש"ח למטר 400 - 900 ש"ח למטר

הגבהת מעקה זכוכית למרפסת

הגבהת מעקה זכוכית למרפסת נהוג יותר לעשות מזכוכית אבל אין זה הכרח בכלל. הסיבה העיקרית לכך שמעדיפים להגביה מעקה זכוכית באמצעות זכוכית היא אחידות ושמירה על המראה היותר יוקרתי שהזכוכית נותנת. עם זאת יש כמה דברים שכדאי לכם לשקול לפני זה.

 

קודם כל חשבו על תנועת האוויר. זכוכית כמובן חוסמת מעבר אוויר וזה אומר שבמרפסת שלכם יהיה פחות אוויר. מעבר לכך אולי זה הזמן להבין האם תרצו לעשות עיצוב מיוחד. בהגבהות מברזל ניתן לעשות עיצובים מיוחדים וזו אפשרות בשבילכם לנסות לתת גוון עיצובי שונה.

 

השאירו פנייה ונחזור אליכם בהקדם!
או בטלפון: 077-9725010

הגבהת מעקה ברזל למרפסת

לעומת מעקה זכוכית שבו יש יתרונות לכאן או לכאן במקרה של הגבהת מעקה ברזל למרפסת נהוג לבחור בברזל בלבד על מנת להגביה אותו. זה מפני שהגבהה מזכוכית תיראה מעט מוזר במקרה של מעקה ברזל, ובנוסף הגבהת המעקה מברזל יכולה להמשיך עם האחידות והמראה של מעקה הברזל שיש לכם כרגע.

 

מעקה ברזל במרפסת

איך מתבצעת הגבהת מעקה מרפסת מברזל?

יש כמה שלבים להגבהת מעקה מרפסת מברזל, אבל לפני זה חשוב לעשות תיאום ציפיות. אם אתם רוצים התאמה מושלמת מבחינת הצבע בין ההגבהה לבין המעקה הקיים יהיה קשה להשיג אותה עם הגבהה בלבד, ובמקום זה כדאי להתקין מעקה מרפסת חדש. החלטתם להישאר עם הגבהת המעקה הקיים? ככה זה יקרה:

  1. גלוון: השלב הראשון שקורה לפני שהמעקה בכלל מגיע אליכם הוא גלוון המעקה לצורך מניעת חלודה. לרוב מעקות מברזל עוברים את התהליך של גלוון קר, אבל ניתן גם לעשות אתו בגלוון חם.
     
  2. צביעת המעקה: השלב הבא הוא צביעה של המעקה לצורך מניעת חלודה ומתן צבע. ישנן 2 אפשרויות - צביעה בהתזה וצביעה בתנור. צביעה בתנור מתבצעת עם מריחת שכבה עבה שאחריה הברזל הצבוע עובר דרך תנור תעשייתי. אפשרות נוספת היא צביעה בהתזה שהיא צביעה לשכבה יותר דקה, והיא גם עולה פחות מאשר צביעה בתנור.
     
  3. צביעת החיבורים: אחד הדברים החשובים שדואגים שמעקה יחזיק לאורך זמן רב זה עוצמת ועמידות החיבורים. אם החיבורים מחלידים, מעקה הברזל ייפול ואז לא עשיתם בזה כלום. שלב זה מתבצע לאחר הריתוך באמצעות התזה של צבע נגד חלודה. כשהמסגר עושה את העבודה, ודאו שהוא שם צבע גם על החיבורים.
     
  4. התאמה למעקה הקיים: כמו שאמרנו בהתחלה, לא יהיה ניתן להגיע להתאמה מושלמת במקרה של מעקה ברזל מפני שהמעקה שלכם כנראה קיים כבר מספר שנים וצבעו דהה  בגלל השמש. עם זאת זה לא אומר שההגבהה שלכם לא תתאים בכלל וכן ניתן להגיע לתוצאה קרובה מאוד בלי הצורך להחליף את המעקה. אם תרצו כן להגיע לגוון המדוייק תוכלו להזמין צבעי לצביעת מעקות מרפסת על מנת להגיע לגוון הנכון. אל תשכחו לבקש מהמסגר לפני שהוא הולך מה הגוון שהוא השתמש בו כדי שתוכלו להגיד לצבעי.

אחריות על הגבהת מעקה מרפסת

לגבי האחריות על הגבהת מעקה המרפסת שלכם במקרה של מעקה זכוכית לא תקבלו אחריות מפני שזכוכית זה חומר עדין. עם זאת לגבי מעקה ברזל יש מה לדבר בנושא של אחריות. לרוב מסגרים נמנעים מלתת אחריות על הגבהת מעקה ברזל מפני שהם לא רוצים להסתמך על עבודה ישנה של המסגר שעשה לכם את המעקה הקיים.

 

עם זאת כן מומלץ לנסות לבקש אחריות על ההגבהה וייתכן שתמצאו מסגרים שיתנו לכם אותה. לגבי משך תקופת האחריות, קשה להגיד, אבל כן ניתן להגיד לצורך השוואה שאחריות על מעקה ברזל חדש היא 3 שנים.

 

משך תקופת האחריות הממוצעת למעקה ברזל חדש:
3.5 שנות אחריות 3 שנות אחריות 2.5 שנות אחריות
גרף תקופת אחריות
⚠️ בעלי המקצוע אינם מחויבים לספק תקופת אחריות כלשהי, והיא ניתנת לשיקולם הבלעדי.

הגבהת מעקה למרפסת במחיר משתלם

לכל מי שיש בבית ילדים, מכיר את החשש הזה מהשארתם באזור המרפסת. בין אם מדובר בדירות הממוקמות בקומות גבוהות ובין אם מדובר בקומות נמוכות, הרצון להגן על הילדים מפני נפילה, מביא כל הורה לחיפוש אחר בעל מקצוע מומלץ להגבהת מעקה מרפסת. כיום ניתן למצוא מחירים מצוינים עבור הגבהה של מעקה וזה כלל לא משנה אם מדובר במעקה זכוכית או מעקה ברזל.

 

השאירו פנייה ונחזור אליכם בהקדם!
או בטלפון: 077-9725010

שאלות נפוצות בנוגע להגבהת מעקה מרפסת

ריכזנו עבורכם מספר שאלות גולשים באשר להוספת הגבהה למעקה המרפסת, כולל תשובות של מומחי פורטל 'מסגרנט'

מה מייקר את העלות של תוספת מעקה למרפסת?

בדרך כלל, המרכיבים אשר משפיעים על המחיר הם מורכבות דרכי הגישה למרפסת עבור ביצוע ההתקנה, גובה הדירה (קומה) עיצובים מיוחדים של ההגבהה וכמובן חומר הגלם (ברזל או זכוכית)


ממה עשוי אלמנט החיבור של הגבהת המעקה?

בדרך כלל, נהוג להשתמש בחומר הנירוסטה, אשר נחשב לחומר מצוין למטרה זו מאחר והוא אינו מחליד.


האם בעלי המקצוע מספקים אחריות על הגבהת המעקה למרפסת?

אחריות לא תמיד מסופקת עבור הגבהה של מעקה ונדרש לבחון זאת מראש מול בעל המקצוע. חלק מהחברות מעניקות אחריות למספר שנים עבור אביזרי הקיבוע והתפיסה של ההגבהה. 


כך תבחרו מתקין עבור הגבהת מעקה

היות וכיום ניתן למצוא מתקינים רבים אשר מספקים פעולת התקנה של הגבהת מעקה עבור המרפסת, הבחירה בין בעלי המקצוע השונים נעשית קשה יותר. מומלץ לבחור בבעל מקצוע אשר יכול להגיע ולבצע את העבודה בזמן הקרוב מבלי שתצטרכו להמתין תקופה ארוכה בעקבות זמינות נמוכה או עומס בעבודה בו הוא נמצא כעת.

 

בנוסף, כדאי למצוא חברה אמינה ומקצועית בעלת וותק וניסיון שכבר ביצעה בעבר התקנות רבות של מעקות מסוגים שונים ויש לה גם תיק עבודות להראות לכם. כך תהיו בטוחים שהיא יודעת לבצע את העבודה בצורה טובה.